На сённяшні дзень БДПУ - вядучы педагагічны універсітэт Рэспублікі Беларусь, член Еўразійскай асацыяцыі універсітэтаў. Мы ставім перад сабой задачу падрыхтоўкі беларускай інтэлектуальнай эліты і рэалізуем яе шляхам аптымальнага спалучэння навучальнага працэсу, навукова-даследчай дзейнасці і вытворчай практыкі.
Якая рэалізуецца намі праграма мадэрнізацыі педагагічнага адукацыі патрабуе новага ўзроўню ўзаемаадносін паміж адукацыйнымі ўстановамі, бізнэсам, і грамадствам. Мы добра разумеем, што наша супрацоўніцтва пераследуюць адну мэту - павышэнне якасці падрыхтоўкі спецыялістаў для сістэмы адукацыі.
Адукацыйную прастору ва ўсё большай ступені адчувае "ціск" дынамічна развіваюцца інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій, што прадугледжвае кардынальныя змены ў падыходах у арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу, у змесце адукацыі, у сродках, методыках і тэхналогіях навучання.
Прыкладаў супрацоўніцтва нямала. У ліку паспяхова рэалізаваных міжнародных праектаў: у рамках праграмы «Адукацыя 2.0» у супрацоўніцтве з фірмай Prestigio (Кіпр) рэалізаваны праект па ўкараненні мабільных прылад у адукацыйны працэс БДПУ; сумесны праект БДПУ і Ашчадбанка Расіі - «Віртуальная школа».
Эксперыментальны праект «Адукацыя 2.0» праводзіцца ў рамках праграмы па мадэрнізацыі нацыянальнай адукацыі, звязанай з пераходам на новыя, высокатэхналагічныя спосабы падачы навучальнага матэрыялу, развіццём сістэмы інтэрактыўнага навучання.
Сучасныя студэнты жывуць у эпоху лічбавых тэхналогій, актыўна выкарыстоўваючы іх у паўсядзённым жыцці. Інавацыйны планшэт для адукацыі Prestigio - гэта вельмі эфектыўнае рашэнне для студэнтаў, якія даўно гатовыя да пераходу на новы ўзровень інтэрактыўных заняткаў з выкарыстаннем электронных падручнікаў і любых мультымедыйных матэрыялаў і здольныя досыць хутка асвоіць новы фармат з выкарыстаннем лічбавых тэхналогій у навучальным працэсе. Планшэт забяспечвае займальны высокатэхналагічны працэс правядзення ўрокаў, што, несумненна, станоўча адбіваецца на матывацыі вучняў, інфармацыйнай насычанасці ўрокаў і, як следства, выніках навучання.
На пасяджэнні рэктарата ад 2015/02/02 г. было прынята рашэнне аб распаўсюджванні вынікаў эксперыменту на іншыя факультэты універсітэта і аб правядзенні семінараў-трэнінгаў для выкладчыкаў універсітэта па выкарыстанні мабільных платформаў у адукацыйным працэсе.
У XXI стагоддзі важным элементам падрыхтоўкі будучых настаўнікаў да педагагічнай дзейнасці з'яўляецца апусканне ў высокатэхналагічную сераду. У рамках сацыяльнай праграмы па падтрымцы і развіццю адукацыі ў краіне ААТ «БПС-Сбербанк» супрацоўнічае са школамі і ВНУ рэспублікі. Адкрыццё ў БДПУ «Віртуальнай школы» з'явілася часткай доўгатэрміновага праекта па мадэрнізацыі навучальнага працэсу з дапамогай ўкаранення сучасных інтэрактыўных тэхналогій.
Праект «мультысэрвісных інфармацыйная адукацыйнае асяроддзе» (МИОС) прызначаны для комплекснай метадычнай і арганізацыйна-тэхнічнай падтрымкі сучасных інтэрактыўных тэхналогій у адукацыі - як на ўзроўні асобнага навучальнай установы (школа, гімназія, ВНУ), так і на ўзроўні рэгіёну. Адзінай сеткай аб'яднаны інтэрактыўныя кабінеты біялогіі, матэматыкі, фізікі, хіміі, абсталяваныя поўнафарматнага электроннымі дошкамі, мультымедыйным праектарам і кіраўнікам кампутарам з камплектам лічбавых інструментаў і рэсурсаў для правядзення ўрокаў. Сродкі падтрымкі навучальнага працэсу - гэта праграмныя сродкі навучальнага прызначэння (кампутарныя падручнікі, трэнажоры, даведнікі, сродкі кантролю якасці засваення вучэбнага матэрыялу і інш). Да інтэрактыўным сродкам таксама ставяцца віртуальныя лабараторныя практыкумы (біялогія, хімія). У сістэме рэалізаваны аддалены доступ да фондаў электроннай бібліятэкі, на аснове створанага рэпазітар БДПУ, маецца магчымасць дапаўненні інфармацыйна-адукацыйнай прасторы медыя-цэнтрамі, электроннымі бібліятэкамі калектыўнага карыстання іншых устаноў адукацыі.
Укараненне МВС БДПУ ўзбагачае традыцыйныя методыкі новымі магутнымі візуальна-навочнымі сродкамі навучання (мультымедыя праектар, інтэрактыўная дошка, графічны планшэт, дакумент-камера, лічбавы мікраскоп), якія дазваляюць не толькі ўзмацніць візуальны шэраг па прадмеце (матэматыка, фізіка, хімія, біялогія), асабліва пры працы з картамі, відэа, слайд-шоў, але і рэалізаваць франтальную дэманстрацыю дробнай маторыкі ўжывую: маторыкі маніпуляцый з рэактывамі, правядзення вопыту, дэманстрацыі даследчага назірання, невялікіх дэманстрацый па хіміі, біялогіі, фізіцы і г.д.
Карыстацца імі будуць не толькі студэнты і школьнікі - у інтэрактыўных класах будуць праводзіцца курсы павышэння кваліфікацыі для педагогаў г. Мінска і Мінскай вобласці.
- Гэтыя класы нам вельмі патрэбныя, таму што яны дапамогуць па-новаму арганізаваць адукацыйны працэс. Выкладчык зможа нашмат больш эфектыўна ўзаемадзейнічаць з кожным студэнтам у аўдыторыі, а ў студэнтаў, у сваю чаргу, з'явіцца дадатковая матывацыя і цікавасць да прадметаў, - сказаў на адкрыцці «Віртуальнай школы» рэктар БДПУ Аляксандр Жук.
- Такія інавацыйныя методыкі адукацыі - заўтрашні дзень, і прыемна, што гэтыя класы з'явіліся ў педагагічным універсітэце. Вельмі важна, каб вы сканчалі ВНУ высакакласнымі спецыялістамі, бо ад настаўніка залежыць выхаванне адукаванага здаровага пакалення, якое будзе працаваць на карысць нашай краіны, - звярнуўся да студэнтаў старшыня праўлення БПС-Ашчадбанка Васіль Мацюшэўскі.
У цяперашні час супрацоўніцтва БДПУ з ААТ «БПС-Сбербанк» працягваецца. Плануецца стварэнне цэнтра дыстанцыйнага навучання. У сістэме прадугледжана магчымасць інтэграцыі з мноствам папулярных рашэнняў для арганізацыі вебинаров: Adobe Connect, Open Meetings, Webinar.ru; шырокі выбар інструментаў для кантролю ведаў: электроннае тэставанне, многокритериальное ацэньванне адказаў і да т.п.
Наш універсітэт заўсёды гатовы дзяліцца вопытам і прымаць перадавыя інавацыі. Мы адкрытыя для плённага і ўзаемавыгаднага супрацоўніцтва з прадстаўнікамі сацыяльна-адказных бізнес-структур, гатовых спрыяць развіццю адукацыі ў Беларусі.